Cova Superior del Puig de les Balmes

Cova de 10 metres de recorregut a Tavertet.

Es tracta d'una petita cova de 10 metres de recorregut en sentit E-O, essent la seva planta rectangular amb les entrades obertes a ambdós extrems.
  • Municipi: Tavertet
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2022-08-20 14:08:32

Anant per la carretera BV-5207 de l'Esquirol a Tavertet, en el quilòmetre 9,600 aproximadament, de l'esquerra surt una pista paral·lela a la carretera que es dirigeix al Sunyer, al cap d'uns 650 metres arribem a Collsaplomera, en aquest punt trobem un indicador de camí privat i una línia elèctrica que ens passa per sobre, ens desviarem a l'esquerra i seguirem una pista en direcció S, com si desféssim el camí fet però per una cota més alta. Aquesta pista la seguirem durant 350 metres fins arribar a un filat elèctric, uns metres abans per la dreta surt un camí que de seguida es converteix en corriol, aquest va paral·lel al filat elèctric fins arribar a peu de cingle, seguirem la base del cingle a la dreta en direcció N, on de seguida trobarem la Balma de les Moles. Uns metres abans hi trobarem una canal amb fort pendent que ens portarà a la part superior del cingle on trobarem la cavitat.

L'única referència coneguda d'aquesta cavitat, és de l'exploració realitzada pel GE Mollet el 1980.

topo 0: Cova Superior del Puig de les Balmes

1. Borràs, J;Miñarro, JM; Talavera, F.(1982).-”el Baix Empordà, el Gironès, la Selva,l'Osona, el Vallès oriental i el Maresme.” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):84-85. Ed Políglota. Barcelona.