Balma de les Moles

Balma de 6 metres de fons a Tavertet.

Es tracta d'una balma de 22 metres d'amplada per 6 metres de fons i 4,50 metres d'alt. A l'interior hi trobem fins a 8 moles de pedra a mig fer o esbossades a la paret.
  • Municipi: Tavertet
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2022-08-20 14:15:59

Anant per la carretera BV-5207 de l'Esquirol a Tavertet, en el quilòmetre 9,600 aproximadament, de l'esquerra surt una pista paral·lela a la carretera que es dirigeix al Sunyer, al cap d'uns 650 metres arribem a Collsaplomera, en aquest punt trobem un indicador de camí privat i una línia elèctrica que ens passa per sobre, ens desviarem a l'esquerra i seguirem una pista en direcció S, com si desféssim el camí fet però per una cota més alta. Aquesta pista la seguirem durant 350 metres fins arribar a un filat elèctric, uns metres abans per la dreta surt un camí que de seguida es converteix en corriol, aquest va paral·lel al filat elèctric fins arribar a peu de cingle, seguirem la base del cingle a la dreta en direcció N, on de seguida trobarem la Balma de les Moles.
Si seguim per la base del cingle trobarem un parell de balmes més de les que no en tenim cap documentació, tot hi que són més grans que la de les Moles.

Encara que sembla ser que era coneguda i utilitzada antigament per la gent de la zona, la primera referència espeleològica coneguda d'aquesta cavitat, és de l'exploració realitzada pel GE Mollet el 1980.

topo 0: Balma de les Moles

foto 0: Balma de les Moles
foto 1: Balma de les Moles
foto 2: Balma de les Moles
foto 3: Balma de les Moles
foto 4: Balma de les Moles

1. Borràs, J;Miñarro, JM; Talavera, F.(1982).-”el Baix Empordà, el Gironès, la Selva,l'Osona, el Vallès oriental i el Maresme.” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):84-85. Ed Políglota. Barcelona.
  2. Valles, J. de )2010.-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva” Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.4):1-397. ECG/FCE.
  • Actualització de dades, coordenades i fotografies facilitades per Arcadia Cabanas i Francesc Rubinat (ERE-CEC) agost de 2022.