Cova Pg-2

Petita cova de 21 metres de recorregut a Balenyà

La cova està formada per una esquerda descendent de 6 metres de desenvolupament, orientada ESE-ONO, amb dues derivacions perpendiculars d'uns 7 metres cadascuna, una d'elles torna a sortir a l'exterior; la galeria principal, acaba sobre una nova galeria també perpendicular a la d'entrada.
  • Municipi: Balenyà
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Plana de Vic, la
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2014-01-26 15:21:06

Per la carretera C-1413b, d'Hostalets de Balenyà a Centelles, poc abans del quilòmetre 18, ens desviarem a la dreta en direcció a Fontderola i el Puigsagordi, un cop en el Pla de Castellar, ens dirigirem en direcció N, cap a les antenes que es troben ubicades en el Castellar, trobarem un primer carrer a la dreta tancat amb una reixa i en arribar al segon carrer a la dreta, també amb un reixat però obert (Coordenades ED50 X:433310; Y: 4629532), el seguirem cap a l'E fins arribar al cingle, a partir d'aquí cal seguir el sender que passa entre el tancat de les cases i la cinglera en direcció S, durant unes desenes de metres, fins trobar a l'esquerra un corriol (Coordenades ED50 X:433491; Y:4629476), que permet baixar a la base del cingle, seguirem per la base en direcció S, durant uns 10 metres, on trobarem les dues boques de la cova PG-2, i un parell de metres més endavant la boca de la cova PG-1.

Explorat per membres del GIE Granollers l'any 1978.
En el darrer catàleg espeleològic de Catalunya vol.4 (J. De Valles), aquest li ha incorporat el topònim Puigsagordi al nom de la cavitat. A EspeleoÍndex hem mantingut el nom original que li va posar el GIEG.

topo 0: Cova Pg-2

foto 0: Cova Pg-2
foto 1: Cova Pg-2
foto 2: Cova Pg-2
foto 3: Cova Pg-2
foto 4: Cova Pg-2

1. Borràs,J;Miñarro,JM;Talavera,F.(1982).-”el baix empordà, el gironès, la selva, l'osona, el vallès oriental i el maresme” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):1-292. ed. Políglota. Barcelona.