Cova Pg-3

Petita cova de 17 metres de recorregut a Balenyà

Presenta un recorregut lleugerament meandriforme i la constitueix una sola galeria baixa de sostre, el qual va descendint poc a poc fins a fer-la impracticable.
  • Municipi: Balenyà
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Plana de Vic, la
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2013-12-19 13:34:29

Per la carretera C-1413b, d'Hostalets de Balenyà a Centelles, poc abans del quilòmetre 18, ens desviarem a la dreta en direcció a Fontderola i el Puigsagordi, un cop en el Pla de Castellar, ens dirigirem en direcció N, cap a les antenes que es troben ubicades en el Castellar. De la part SE dels edificis, surt un sender que va vorejant el cingle en direcció S, el seguirem durant uns 500 metres fins arribar a les coordenades (ED50- X:433517; Y:4629755), en aquest punt s'inicia un corriol que baixa per un pas que permet superar el cingle, sense acabar de baixar aquest, a la dreta trobarem una terrassa on es troben les coves PG-4 i uns metres més endavant la PG-3.

Explorat per membres del GIE Granollers l'any 1978.
En el darrer catàleg espeleològic de Catalunya vol.4 (J. De Valles), aquest li ha incorporat el topònim Puigsagordi al nom de la cavitat. A EspeleoÍndex hem mantingut el nom original que li va posar el GIEG.
Uns 100 metres al S, seguint el peu de cingle, trobem un lloc anomenat cova del Falcó, no és tracta ni tant sols d'una balma, més aviat es tractaria d'una paret extraplomada.

topo 0: Cova Pg-3

foto 0: Cova Pg-3
foto 1: Cova Pg-3
foto 2: Cova Pg-3

1. Borràs,J;Miñarro,JM;Talavera,F.(1982).-”el baix empordà, el gironès, la selva, l'osona, el vallès oriental i el maresme” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):1-292. ed. Políglota. Barcelona.