Cova Ns-1

Cova de 15 metres de recorregut a Les Valls d'Aguilar

Boca de 2 x 1'50 metres que dóna pas a una sala ascendent d'entre 4 i 8 metres d'amplada. El desnivell total és de +8 metres.
  • Municipi: Valls d'Aguilar, Les
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Boumort, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:00

Sortint de Noves de Segre, passarem el riu de La Guardia per l'antic pont que unia aquella població amb Organyà, seguint la pista fins al final. Des d'aquest punt seguirem per un sender bastant perdut fins arribar a un coll proper al cim de la Creueta. Des del coll seguirem el sender fins arribar a una cruïlla on continuarem pel sender de la dreta durant cinquanta metres, punt on ens desviarem a l'esquerra per entre mig dels matolls fins a l'inici d'una canal, on trobarem la boca de la cavitat.

Explorada pel GIRES en diverses campanyes realitzades en la dècada dels 90.

topo 0: Cova Ns-1

GIRES (2003).-“Cavidades de la Vall d'Aguilar” Passamà (2): 18-39, GIRES, St.Esteve Sesrovires.