Forat de l'Infern

Avenc de 16 metres de fondària a Les Valls d'Aguilar

Petita boca de 0'70 x 1'30 metres, a -4 metres s'accedeix a una primera planta que pel nord-oest finalitza als 7 metres i pel sud-est  mitjançant un pou de 10 metres s'arriba a una segona planta on en el seu punt més baix trobem una gatera que al poc queda closa.
  • Municipi: Valls d'Aguilar, Les
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Boumort, el

Sortint de Noves de Segre, passarem el riu de La Guardia per l'antic pont que unia aquella població amb Organyà, seguint la pista fins al final. Des d'aquest punt seguirem per un sender bastant perdut fins arribar a un coll proper al cim de la Creueta. Un cop al coll deixarem el camí i ens dirigirem a l'esquerra per entre mig del bosc, un cop superat aquest ens trobarem una àmplia zona plana amb un rascler força desenvolupat. En el vessant sud-est i a tocar del cingle trobarem la boca de la cavitat.

Fou explorada pel Dr. Zariquiey. No es torna a localitzar fins que l'explora el GIRES en diverses campanyes realitzades en la dècada dels 90.

topo 0: Forat de l'Infern

1. GIRES (2003).-“Cavidades de la Vall d'Aguilar” Passamà (2): 18-39, GIRES, St.Esteve Sesrovires.
  2. Borràs, J; Miñarro, JM; Talavera, F.(1978).-“L'Alt Urgell i la Cerdanya”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol. 1):1-166. Políglota. Barcelona.