Cova Inferior de la Barra

Cova de 18 metres de recorregut a Les Valls d'Aguilar

Es tracta de la part inferior de la mateixa diàclasi de la cova de la Barra.  Està formada per una galeria horitzontal de 18 metres de recorregut.
  • Municipi: Valls d'Aguilar, Les
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Boumort, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:00

A la carretera de Noves de Segre a Taús i abans d'arribar a Bellpui, trobem una pista a l'esquerra que porta a una casa i uns metres més avall arriba al riu, la pista continua a l'altra banda del riu, tot seguint el seu curs. Un centenar de metres després d'haver creuat el riu agafarem un sender ascendent a la banda dreta. Després de mitja hora de pujar en ziga-zaga abandonarem el sender i creuarem un torrent  per dirigir-nos a unes parets que queden al sud. En primer lloc trobarem la cova del Pi Gros, una mica més a l'est trobem la cova del Pont i una mica més a l'est trobem la cova del Roser a uns 10 metres per sobre es troba la cova de l'Escala, la qual és visible des de la carretera i el riu, la cova de la Barra es troba a 370 metres a l'est de la cova de l'Escala, a l'altre costat del barranc, es de difícil aproximació degut a la vegetació i la verticalitat del terreny. La boca de la cova de la Barra es troba en una gran esquerda que es veu des de la carretera, la cova inferior de la Barra es troba tot just per sota de l'anterior.

Explorada pel GIRES en diverses campanyes realitzades en la dècada dels 90.

topo 0: Cova Inferior de la Barra

1. GIRES (2003).-“Cavidades de la Vall d'Aguilar” Passamà (2): 18-39, GIRES, St.Esteve Sesrovires.