Cova Estrella

Curiosa cova en forma d'estrella de cinc puntes a la serra de l'Obac.

Es tracta d'un enorme bloc enganxat a la cinglera, que per la part inferior d'aquest ha deixat un espai en forma de cova de 18,50 metres de recorregut, que permet travessar-lo sortint de nou a l'exterior per l'altre extrem, comptant la part no coberta el recorregut és de 22 metres, la secció de la galeria en la major part del recorregut presenta una curiosa forma d'estrella de cinc puntes. Cap al final del recorregut, la galeria ascendeix lleugerament.
  • Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2017-04-06 07:51:51

Per la carretera BV-1221 de Terrassa al coll d'Estenalles, en arribar al quilòmetre 12,350 a la zona d'aparcament dels Xiprers, cal agafar el camí que puja al coll de Garganta, poc abans d'arribar-hi, cal desviar-se a l'esquerra per seguir el camí que es dirigeix al Morral del Llop, de seguida a la dreta trobarem un corriol que s'enfila cap el cingle on hi trobarem la cova.

Les primeres referències que és tenen, és d'una visita realitzada els anys cinquanta del passat segle, per un excursionista anònim el qual sembla ser que hi va deixar un rètol de fusta. També era coneguda pel masover de la Mata. El 1997 va ser topografiada per membres del GREC.

topo 0: Cova Estrella

foto 0: Cova Estrella
foto 1: Cova Estrella
foto 2: Cova Estrella
foto 3: Cova Estrella
foto 4: Cova Estrella

1. Valles Tena, Jordi de (2016).-”Bages, Barcelonès, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.5):68. ECG/FCE
  • Dades aportades per l'equip d'espeleoíndex.