Balma del Gat Mesquer

Balma amb dos galeries a la serra de l'Obac.

Balma de 14 metres d'amplada on hi trobem dues galeries paral·leles, una de quatre metres de fondo i l'altra de 7,45 metres. A la primera en algunes èpoques hi trobem un petit basal d'aigua.
  • Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2017-04-06 07:48:27

Per la carretera BV-1221 de Terrassa al coll d'Estenalles, en arribar al quilòmetre 12,350 a la zona d'aparcament dels Xiprers, cal agafar el camí que puja al coll de Garganta, poc abans d'arribar-hi, cal desviar-se a l'esquerra per seguir el camí que es dirigeix al Morral del Llop, després de passar el corriol que duu a la cova Estrella, seguirem uns 350 metres on sortirem del bosc i pujarem pel camí per una zona de roca apropant-nos a la cinglera, en aquest punt un corriol a la dreta en pocs metres ens porta fins la balma.

Coneguda d'antic i aprofitada com aixopluc.
En el Catàleg Espeleològic de Catalunya vol.5 (2016) de Jordi de Valles, apareix citada com si fossin dues cavitats la Balma número 1 del Gat Mesquer i Balma número 2 del Gat Mesquer, quan en realitat es tracta de dos conductes situats en la mateixa balma.

topo 0: Balma del Gat Mesquer

foto 0: Balma del Gat Mesquer
foto 1: Balma del Gat Mesquer
foto 2: Balma del Gat Mesquer
foto 3: Balma del Gat Mesquer

1. Valles Tena, Jordi de (2016).-”Bages, Barcelonès, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.5):86. ECG/FCE
  • Dades aportades per l'equip d'espeleoíndex.