Avenc del Morral del Llop

Petit avenc de gairebé 5 m. de fondària a la Serra de l'Obac

Format per un únic pou allargassat de poc més de 4 metres. L'embut que forma la boca li dóna una aparença més gran. La davallada es fa pel llavi inferior i es pot baixar, amb una certa habilitat, sense corda.
  • Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2015-04-30 15:01:10

Al sector de ponent del Morral del Llop. Es pot anar des de l'Alzina del Sal·lari pel Sot de la Teula, abans d'arribar a la font dels Traginers cal girar a la dreta i dirigir-se a les Agulles dels Traginers, seguir el corriol en direcció al Morral i s'arriba a l'avenc. També es pot anar des de la Mata, pel coll de Garganta i anar a buscar el camí carener que va cap al Morral del Llop.

Petit avenc conegut des del anys 1950's per l'antic masover de la Mata, el Sr. Rossend Boixader i el qual donà informació al seu fill Joan i a Jaume Claverí (GES – CMT) que el van localitzar a principi de l'any 1988; pocs dies després en Xavier Badiella (SIS – CET) feia la topografia.

topo 0: Avenc del Morral del Llop

foto 0: Avenc del Morral del Llop

1. Badiella, Xavier (1988).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (XXII)”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (56-57):324-328. Terrassa.
  • Fotografia extreta del blog: trailsantllorenc.blogspot (de Lluís R. Hernández, de Matadepera)