Avenc de l'Aureli

Petit avenc de poc més de 5 m. de fondària a la Serra de l'Obac

La boca, de 1 x 0,50 metres, dóna pas a un pou de 5 metres que al poc de baixar fa un petit replà i més avall s'estreny, tot assolint al peu del mateix una amplada de 0,30 metres en direcció O. Superat un pas acotat i força estret s'arriba a una 'sala' no gaire gran on podem posar-nos drets. El desnivell total és de – 5,50 metres.
Cavitat excavada en un diàclasi N35E-S35O, que actua com a petit engolidor de les aigües que baixen pel vessant del Morral de Llop i les Roques dels Traginers. En el pou es poden apreciar clares formes d'erosió. La cavitat és poc evolucionada.
  • Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2013-08-11 12:36:23

Des de l'aparcament de l'Alzina del Sal·lari (km. 11 de la carretera de Terrassa a Talamanca), caldrà seguir el camí dels Graons de Mura i després, a la dreta, cap a la font dels Traginers. Bastant abans d'arribar haurem de buscar, a la dreta, un pas en un roqueter per creuar el torrent de la Coma d'en Vila. Aquí arriba un torrent del vessant les Roques dels Traginers, molt embardissat, i que caldrà seguir durant uns 50 metres, per trobar l'avenc a la seva llera.
Coordenades molt aproximades.

Descobert i explorat a principis de l'any 1983 per membres de l'Espeleo Club Sabadell de la UES.
Curiosament, d'aquesta petitíssima cavitat s'han publicat tres topografies que, encara que molt semblants, corresponen a tres grups diferents (ECS; SIS i GES-CMT).

topo 0: Avenc de l'Aureli
topo 1: Avenc de l'Aureli
topo 2: Avenc de l'Aureli

1. Badiella, X.; Buil, A. (1984).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (XVI)” Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (38-39): 860-863. Terrassa.
  1. Badiella, X.; Claverí, J. i alt. (1985).- “Sobre algunes cavitats noves o poc conegudes als conglomerats de Sant Llorenç del Munt, Serra de l'Obac i Riu Ripoll”. GES (4): 3-24. Butlletí Informatiu del GES del Club Muntanyenc de Terrassa.
  1. Espeleo Club Sabadell (1983).- “Un nou avenc a Sant Llorenç del Munt (L'Avenc de l'Aureli)”. Butlletí Informatiu de la Unió Excursionista de Sabadell (65): 31. Sabadell.