Cova Enfonsada

Petita cova a la zona del Racó del Teix, Mont-ral.

La boca dóna accés a un conducte de 6 metres de recorregut, al costat esquerre trobem dos conductes més entre blocs, un de superior que en rampa ascendent ens situa a +3,5 metres i un altre d'inferior de -1,60 metres. El desnivell total és de 5 metres (+3,5/-1,60) i el recorregut total de 13.5 metres.

• Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-07-15 15:09:11

Des de Mont-ral anirem en direcció Oest, un cop passat l'esplanada que hi ha a la sortida del poble trobem una cruïlla, deixarem el camí que puja a La Foradada i el Serrat de l'Avenc, i seguirem el camí en direcció NO, un cop recorreguts 75 metres, de l'esquerra surt un camí que seguirem, aquest de tant en tant està marcat amb fites i punts vermells, trobarem una primera desviació on seguirem per la dreta, una mica més endavant trobem un corriol a l'esquerra marcat amb fites i els punts vermells, cal seguir-les, ja que aquest camí es dirigeix al Teix mil·lenari , arribarem a un punt on hem de remuntar una forta pujada formada per una acumulació de blocs, quan baixem per l'altre costat el corriol passa quasi a tocar de la paret on hi observem colades estalagmítiques, de seguida arribarem al Teix mil·lenari, seguim una mica endavant i entrem en una gran trinxera rocallosa en aquest punt abandonarem el camí que segueix cap a l'esquerra en pujada, per seguir entre mig del bosc i anar resseguint la base del cingle de l'esquerra en direcció Oest, durant uns 80 metres, on trobarem la boca de l'avenc de la Llastra a la base de la paret del cingle. Des d'aquí baixarem una quinzena de metres en direcció N fin una antiga carbonera i, seguirem en direcció E pel mig del bosc durant 35 metres on trobarem la boca de la cova de la Sala, seguirem baixant en direcció NE 16 metres, on en el fondo d'una gran depressió trobarem la cova enfonsada.

Cavitat inèdita espeleològicament, molt probablement era coneguda i utilitzada com aixopluc pels carboners que treballaven en aquest punt del bosc.

topo 0: Cova Enfonsada

foto 0: Cova Enfonsada
foto 1: Cova Enfonsada
foto 2: Cova Enfonsada
foto 3: Cova Enfonsada
foto 4: Cova Enfonsada

• Dades, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).