Cova de la Sala

Cova de 37 metres de recorregut a la zona del Racó del Teix, Mont-ral.

La boca dóna accés a una forta rampa descendent que ens situa en una àmplia sala de 7x3x1,70 metres amb el sostre ple de degotalls. Pel costat S, la galeria segueix amb mides generoses fins al final. Del costat Oest de la sala i superant un ressalt d'un metre entrem en un conducte estret que de seguida guanya alçada fins quedar obstruït. Del Costat NE de la sala al costat de l'entrada, trobem un conducte amb un parell de ressalts tant ascendents com descendents que ens situen en el punt més baix de la cavitat -6 metres. El recorregut total és de 37,30 metres.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2020-07-15 16:11:05

Des de Mont-ral anirem en direcció Oest, un cop passat l'esplanada que hi ha a la sortida del poble trobem una cruïlla, deixarem el camí que puja a La Foradada i el Serrat de l'Avenc, i seguirem el camí en direcció NO, un cop recorreguts 75 metres, de l'esquerra surt un camí que seguirem, aquest de tant en tant està marcat amb fites i punts vermells, trobarem una primera desviació on seguirem per la dreta, una mica més endavant trobem un corriol a l'esquerra marcat amb fites i els punts vermells, cal seguir-les, ja que aquest camí es dirigeix al Teix mil·lenari , arribarem a un punt on hem de remuntar una forta pujada formada per una acumulació de blocs, quan baixem per l'altre costat el corriol passa quasi a tocar de la paret on hi observem colades estalagmítiques, de seguida arribarem al Teix mil·lenari, seguim una mica endavant i entrem en una gran trinxera rocallosa en aquest punt abandonarem el camí que segueix cap a l'esquerra en pujada, per seguir entre mig del bosc i anar resseguint la base del cingle de l'esquerra en direcció Oest, durant uns 80 metres, on trobarem la boca de l'avenc de la Llastra a la base de la paret del cingle. Des d'aquí baixarem una quinzena de metres en direcció N fin una antiga carbonera i, seguirem en direcció E pel mig del bosc durant 35 metres on trobarem la boca de la cova de la Sala.

Cavitat inèdita espeleològicament, es visitada per Juli Serrano i Montse Roca (SIE-CEA) el gener de 2020, es torna de nou el juliol de 2020 per fer els treballs de catalogació.

topo 0: Cova de la Sala

foto 6: Cova de la Sala
foto 7: Cova de la Sala
foto 8: Cova de la Sala

• Dades, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano i Montse Roca (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).