Avenc Nº3 del Camí del Teix

Petit avenc a Mont-ral

La boca de menys d'un metre de diàmetre dóna accés a un pou de 5,80 metres de desnivell, a la petita base hi trobem una intersecció de diàclasis que per un costat té 3 metres mentre que per l'altre una pronunciada rampa ascendent de blocs inestables dóna a una petita boca que surt a l'exterior. En un costat de la base una petita esquerda que acaba impenetrable, baixa quasi un metre més.

• Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2019-12-26 14:17:40

Des de Mont-ral seguirem el camí de la Foradada que passa pel Serrat de l'Avenc. Un cop passats l'avenc de l'Os i més endavant la desviació a l'avenc del Teix, trobarem a la dreta un corriol (ETRS89 X:339688; Y:4572438). Seguirem aquest corriol durant 250 metres, en aquest punt a l'esquerra del camí trobarem una depressió del terreny, on a l'interior i a frec del peu del cingle hi ha l'avenc de la Pipa. Seguirem el camí endavant i de seguida trobarem un pas esllavissat on hi ha uns taulons amb una corda de passamà que faciliten el pas, uns metres més endavant arribem a la cruïlla del camí que puja del Teix mil·lenari, seguirem a la dreta en baixada, tot seguit el camí es fa planer i passa pel costat de l'ampla boca de l'avenc del Camí del Teix, des d'aquest seguirem 29 metres més endavant i a la dreta trobarem l'enfonsament on es troba la cavitat.

Petita cavitat inèdita, molt probablement i degut a la seva proximitat amb l'avenc del Camí del Teix, suposem que els exploradors d'aquest el devien conèixer.

topo 0: Avenc Nº3 del Camí del Teix

foto 0: Avenc Nº3 del Camí del Teix
foto 1: Avenc Nº3 del Camí del Teix
foto 2: Avenc Nº3 del Camí del Teix
foto 3: Avenc Nº3 del Camí del Teix
foto 4: Avenc Nº3 del Camí del Teix

• Dades, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).