Cova dels Xampinyons

Cova de 50 metres de recorregut al municipi de Cervelló.

Una paret d'obra enrunada dóna accés a la cova, aquesta és una sala gran la major part de la qual ha estat excavada artificialment. A la seva part Oest hi ha una cambra lateral.
  • Municipi: Cervelló
  • Última revisió: 2021-04-18 06:36:54

A la carretera que va de Vallirana al coll d'Ordal, un cop passada la Font del Lledoner hi ha una pista a la dreta que ens pocs metres ens situa en una cruïlla davant d'un antic forn, cal seguir el camí de l'esquerra sense desviar-se, fins arribar a un pla totalment desforestat on fa algun temps (2004) havia una tanca metàl·lica on s'hi criaven cavalls, actualment encara n'hi ha restes (2009). S'ha de voltar aquest sector per la dreta i un cop passat trobarem un camí a la dreta que en 230 metres ens portarà fins a la cova.

Coneguda d'antic, explotada com a pedrera de “Sal de Llop”, i durant un temps arranjada per la plantació de xampinyons.

topo 0: Cova dels Xampinyons

foto 0: Cova dels Xampinyons
foto 1: Cova dels Xampinyons
foto 2: Cova dels Xampinyons
foto 3: Cova dels Xampinyons
foto 4: Cova dels Xampinyons
foto 5: Cova dels Xampinyons
foto 6: Cova dels Xampinyons

1. Llopis Lladó, N. (1941).-”Morfologia e hidrología subterránea de la parte oriental del macizo cárstico de Garraf (Barcelona)”. Estudios Geográficos (4):413-466.
  2. Rubinat Aumedes, F. (1981). “Catàleg Espeleològic del Massís de Garraf. Unitat Septentrional. Sector 10”. GOURS (8) : 45-76. GEFOMA. Barcelona.
  3. Rubinat Aumedes, F. (2004).-“Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal”. Espeleosie (Monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.
  4. Valles, Jordi de (2017).-”Baix Llobregat”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.6):1-468. EC Gràcia/FCE.
  • Actualització de dades, coordenades i fotografies facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC), abril de 2021.