Cova dels Casaments

Balma de 8 metres de fons a Cabacés (Montsant).

Balma d'uns 30 metres d'amplada i 7,71 metres de fons, per 4,20 metres d'alçada que a la part E de la balma arriba als 11,35 metres.
Es troba parcialment murada, i també hi ha un tancat en forma d'habitatge que actualment s'utilitza de magatzem. Al peu de la balma s'ha construït una bassa força gran, per tal de recollir l'aigua de la pluja que cau des de la part superior de la balma.
  • Municipi: Cabacés
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2016-10-13 15:46:00

Situats a Cabacés, a la part N del poble hi trobem l'ermita de Sant Joan, d'aquí surt una pista que es dirigeix a l'ermita de la Foia, seguint-la als 1.600 metres passem per davant de la Covassa, 200 metres més endavant la pista fa un gir a la dreta de 180º, mentre que per l'esquerra surt una pista on als pocs metres hi ha una barrera que prohibeix el pas, cal seguir aquesta pista durant 1.100 metres fins creuar el barranc Tancat, en aquest punt trobarem un pal d'indicacions, cal seguir endavant per la pista durant 90 metres, en que ens desviarem a la dreta per un camí que remunta el barranc Tancat per la seva dreta hidrogràfica, i que en 275 metres ens durà fins la cova dels Casaments.

Coneguda des de temps immemorial. Es diu que antigament en aquesta cova s'acordaven els casaments entre les parelles dels pobles de Cabacés i de Margalef.
Sovint alguns excursionistes degut a la proximitat entre ambdues, confonen aquesta cova amb la cova de la Palla.

topo 0: Cova dels Casaments

foto 0: Cova dels Casaments
foto 1: Cova dels Casaments
foto 2: Cova dels Casaments
foto 3: Cova dels Casaments

1. Borrás, J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.7): 176. Ed. Políglota. Barcelona.