Coves Altes

Conjunt de tres balmes a Cabacés (Montsant).

Es tracta de tres balmes situades en un mateix estrat i a tocar una de les altres. Per descriure-les les citarem com a cova A, B, i C, i es descriuen per la seva situació en sentit descendent del barranc Tancat.
Cova A: la boca de 22X13 metres dona accés a un seguit de ressalts ascendents amb un desnivell de +11 metres i un recorregut de 23 metres.
Cova B: de característiques similars a l'anterior, la boca té 25X15 metres, i un recorregut ascendent de 16 metres, amb un desnivell de +9 metres.
Cova C: és la més petita, té un recorregut de 12 metres i 4,60 metres d'alçada, es troba tancada per una paret de pedra seca i s'utilitzava com corral.
  • Municipi: Cabacés
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2016-10-17 15:42:57

Situats a Cabacés, a la part N del poble hi trobem l'ermita de Sant Joan, d'aquí surt una pista que es dirigeix a l'ermita de la Foia, seguint-la als 1.600 metres passem per davant de la Covassa, 200 metres més endavant la pista fa un gir a la dreta de 180º, mentre que per l'esquerra surt una pista on als pocs metres hi ha una barrera que prohibeix el pas, cal seguir aquesta pista durant 1.100 metres fins creuar el barranc Tancat, en aquest punt trobarem un pal d'indicacions, cal agafar un sender a l'esquerra que segueix el barranc Tancat pel seu marge dret hidrogràfic, en uns 200 metres arribarem a la primera de les coves.
També s'hi pot anar des de Cabacés per un camí que discorre per la serra dels Solans.

Conegudes des de temps immemorial.

topo 0: Coves Altes

foto 3: Coves Altes
foto 4: Coves Altes
foto 5: Coves Altes

1. Borrás, J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.7): 176. Ed. Políglota. Barcelona.