Cova de la Palla

Petita balma al barranc Tancat (Cabacés)

Balma d’uns 5 metres de fons, totalment desmantellada, hi havia un mur de pedra seca que la tancava, del que ja no en queda res, sense cap interès.
No es disposa de topografia
  • Municipi: Cabacés
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2017-02-02 14:16:40

Situats a Cabacés, a la part N del poble hi trobem l'ermita de Sant Joan, d'aquí surt una pista que es dirigeix a l'ermita de la Foia, seguint-la als 1.600 metres passem per davant de la Covassa, 200 metres més endavant la pista fa un gir a la dreta de 180º, mentre que per l'esquerra surt una pista on als pocs metres hi ha una barrera que prohibeix el pas, cal seguir aquesta pista durant 1.100 metres fins creuar el barranc Tancat, en aquest punt trobarem un pal d'indicacions, cal seguir endavant per la pista durant 90 metres, en que ens desviarem a la dreta per un camí que remunta el barranc Tancat per la seva dreta hidrogràfica en direcció a la cova dels Casaments, només iniciar aquest camí, per l’esquerra surt un altre camí que en pocs metres ens duu a la petita balma coneguda com cova de la Palla.

Coneguda des de temps immemorials.

foto 0: Cova de la Palla
foto 1: Cova de la Palla

1. Borrás, J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.7): 176. Ed. Políglota. Barcelona.