Cova del Tambor

Petita cova de 8 m. de recorregut a Montserrat

La seva entrada, de 5 metres d'amplada i poc menys d'1 metre d'amplada, està tancada a banda i banda per una paret de pedra seca que deixa una obertura d'1 metre d'amplada. Un cop a l'interior en trobem a una saleta de 6 metres de llargada, al final de la qual hi ha una gatonera ascendent que finalitza als 3 metres. Tota la cova té una alçada al voltant d'1 metre.
  • Municipi: Bruc, El
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Montserrat
  • Última revisió: 2018-03-08 09:26:41

Situats al Bruc, agafarem el carrer de les Escoles, que de seguida travessa el torrent de l'Illa i després puja fins al carrer de la Parròquia. Aquí anirem cap a l'esquerra i seguirem recte ignorant les desviacions a dreta i esquerra. Després de 1200 metres deixarem el cotxe en una petita esplanada al costat d'un camp d'oliveres. Seguirem per la pista de la dreta i al cap d'un centenar de metres girarem a la dreta per un camí que ens portarà a creuar el torrent dels Pallers. Ara el camí segueix en pujada fins al coll del Xincarró i torna a baixar cap al torrent del Tambor. Poc abans d'arribar al llit de torrent veurem la roca del Castell (la més gran) i uns metres més amunt, la roca de la Cova del Tambor. Seguirem uns metres torrent avall i girarem a l'esquerra, ara sense camí, per a cercar aquesta roca, a la base de la qual trobarem la cova.

Coneguda des de temps immemorials. Citada als mapes antics de la muntanya de Montserrat.

topo 0: Cova del Tambor

foto 0: Cova del Tambor
foto 1: Cova del Tambor
foto 2: Cova del Tambor

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del dia 3-11-2017