Cova del Cingle de l'arcada

Àmplia balma que profunditza 11 m. (Montserrat)

Balma de 7 metres d'amplada i una alçada també de 7 metres que baixa ràpidament. A l'extrem S hi ha una gatonera que podem seguir durant uns 2 metres fins a fer-se impracticable.
  • Municipi: Bruc, El
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Montserrat
  • Última revisió: 2018-03-08 09:14:27

Situats al Bruc, agafarem el carrer de les Escoles, que de seguida travessa el torrent de l'Illa i després puja fins al carrer de la Parròquia. Aquí anirem cap a l'esquerra i seguirem recte ignorant les desviacions a la dreta i esquerra. Després de 1200 metres deixarem el cotxe en una petita esplanada al costat d'un camp d'oliveres. Seguirem per la pista de la dreta i al cap d'un centenar de metres girarem a la dreta per un camí que ens portarà a creuar el torrent dels Pallers. Ara el camí segueix en pujada fins al coll del Xincarró i torna a baixar cap al torrent del Tambor. Poc abans d'arribar al llit de torrent veurem la roca del Castell (la més gran) i uns metres més amunt, la roca de la Cova del Tambor. Ens enfilarem per un camí que puja cap al serrat del Cabrit. Després d'un recorregut d'uns 300 metres arribarem a la carena i haurem de girar a l'esquerra, en direcció a l'extrem S del serrat, on trobarem la cova del Cabrit després de recórrer uns 100 metres.
Des de la cova del Cabrit seguirem per un camí que recorre la base del cingle occidental del serrat del Cabrit. En poc menys de 300 metres arribarem a la cova del Cingle de l'Arcada, fàcilment visible al costat del camí.

De ben segur coneguda des de temps immemorials, encara que no s'han trobat ressenyes que puguin indicar si té algun nom en concret i els autors de la fitxa van decidir anomenar-la Cova del Cingle de l'Arcada.

topo 0: Cova del Cingle de l'arcada

foto 0: Cova del Cingle de l'arcada
foto 1: Cova del Cingle de l'arcada

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 3-11-2017