Cova del Pi Gros

Petita cova de 7 metres de recorregut a Les Valls d'Aguilar

Es tracta d'una petita galeria de 1'30 x 1'30 metres que als 7 metres queda interrompuda per un caos de blocs. A l'entrada de la cavitat hi ha un pi molt gros que dóna nom a la cavitat.
  • Municipi: Valls d'Aguilar, Les
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Boumort, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:00

A la carretera de Noves de Segre a Taús i abans d'arribar a Bellpui, trobem una pista a l'esquerra que porta a una casa i uns metres més avall arriba al riu, la pista continua a l'altra banda del riu, tot seguint el seu curs. Un centenar de metres després d'haver creuat el riu agafarem un sender ascendent a la banda dreta. Després de mitja hora de pujar en ziga-zaga abandonarem el sender i creuarem un torrent  per dirigir-nos a unes parets que queden al sud. A l'est de la cova es troba la cova de l'Escala, la qual és visible des de la carretera i el riu, fent-nos de referència per la seva situació abans d'iniciar l'ascens.

Explorada pel GIRES en diverses campanyes realitzades en la dècada dels 90.

topo 0: Cova del Pi Gros

GIRES (2003).-“Cavidades de la Vall d'Aguilar” Passamà (2): 18-39, GIRES, St.Esteve Sesrovires.