Cova del Mas Romeu

Petita cova de 10 m. de recorregut a Calafell (Baix Penedès)

Una boca d’1,5 x 3 metres dóna accés a una única galeria de 10 metres de recorregut amb una amplada mitja d’1,5 metre. El terra ha estat totalment buidat de sediments.
  • Municipi: Calafell
  • Comarca: Baix Penedès
  • Unitat: Baix Foix, el
  • Última revisió: 2015-06-07 11:41:30

Des de Calafell agafarem la carretera de Bellvei (C-31). Just abans de creuar l’autopista C-32 trobarem una rotonda i agafarem la desviació que porta al Mas Romeu. La carretera ens porta aviat a una altra rotonda i després creua la carretera C-31 per sota per seguir paral·lela a l’autopista i creuar-la per sota per a entrar a la Urbanització Mas Romeu. Seguirem pel carrer principal (Carrer de Ferran Sor). Després de recórrer 700 metres per aquest carrer trobarem a l’esquerra un dels pocs solar no edificats. Aparcarem el cotxe en aquest lloc. Unes marques blaves en els arbres ens indiquen el camí a seguir que amb forta pujada ens portaran directament a la cova.

Coneguda de temps immemorials. La cova del Mas Romeu va ser objecte d’intervencions arqueològiques l’any 1954, publicada al Boletín de la Biblioteca-Museo Balaguer, 5ª època Vol. 2, juntament amb la topografia, que ha passat desapercebuda dins de l’àmbit espeleològic.

topo 0: Cova del Mas Romeu
topo 1: Cova del Mas Romeu

foto 0: Cova del Mas Romeu

• Totes les dades, topografies i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles) (post del 5-8-2013). Dades: J. de Valles (EC Gràcia); J. Cuenca (GE Badalona)