Cova del Cano

Balma de 6 metres de fons a la capçalera del barranc de la Solana, Sarral.

Es tracta d'una balma excavada en conglomerats, té uns 34 metres d'amplada per 6 metres de fondo i 4 metres d'alçada, la qual va minvant a mida que penetrem. Al fons hi ha una minsa aportació d'aigua que regalima del sostre. Quan plou es forma una cascada davant de la balma.
  • Municipi: Sarral
  • Comarca: Conca de Barberà
  • Unitat: Conca de Barberà
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2015-01-23 13:26:47

Des del poble de Sarral ens dirigirem a l'ermita i àrea recreativa dels Sants Metges, aquí trobarem cartells indicadors de les rutes per accedir a les coves. Per anar a la cova del Cano prendrem la pista que surt de darrera l'ermita en direcció E, la pista remunta pel vessant dret hidrogràfic del barranc de la Solana, després d'un tram llarg de pista arribarem a una cruïlla en mig d'una corba, seguirem la de l'esquerra, la pista fa una sèrie de ziga-zagues en pujada fins arribar a una nova cruïlla, seguirem la pista de l'esquerra fins arribar a les runes del mas del Cano, aquí trobarem indicadors per anar a la cova, caldrà creuar el bancal de davant del mas, on a l'altre costat hi ha un pal indicador, des d'aquí seguirem el sender que ens durà a la cova del Cano.

Coneguda des de temps immemorial, va estar ocupada des del final del del neolític i durant l'eneolític.

topo 0: Cova del Cano

foto 0: Cova del Cano
foto 1: Cova del Cano
foto 2: Cova del Cano
foto 3: Cova del Cano
foto 4: Cova del Cano

• Dades aportades per l'equip d'espeleoíndex.