Cova de les Tres Boques

Petita cova de 16 m. de recorregut al turó del Ros (Serra de Collcardús, Viladecavalls)

Tal i com el seu nom indica, aquesta cova presenta tres boques que donen lloc a sengles galeries de curt recorregut, lleugerament ascendents i que es troben en un vestíbul a l'entrada de la boca més meridional.
  • Municipi: Viladecavalls
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Salvador de les Espases - Serra de Rubió
  • Última revisió: 2015-05-30 11:22:04

Al NO de Viladecavalls hi ha el Turó del Ros (Serra de Collcardús) i la cova es troba per sota del turó al seu vessant meridional i més concretament al S del cim. L'accés es pot fer des de Can Boada de les Parentes i actualment, des del túnel de Collcardús (Carretera C-58 de Terrassa a Vacarisses). L’aproximació, des del túnel de Collcardús es pot fer en cotxe tot terreny de veritat (4x4 i reductora), seguint la pista que puja fins al turó del Ros. Una mica abans d’arribar-hi cal agafar un camí (a peu), a l’esquerra, que puja dret i baixa pel vessant S en direcció a Can Boada de les Parentes. S’ha de baixar fins a una bifurcació assenyalada amb una fita (Coordenades UTM... X: 411437; Y: 4603220. Per la dreta surt un corriol on es troben unes marques vermelles. Seguint-les s’arriba, primer a la cova de les Tres Boques i després a la Cova de les Pedres.
Un altre opció, que també s’inicia a Collcardús, es pujar al Coll de Can Margarit i seguir la pista que rodeja la serra de Collcardús pel seu vessant E. En arribar a una corba de 180º, comença una pista que ve de cara i va a Can Boada de les Parentes. Al poc de seguir-la s’ha d’agafar el primer trencall (puja fort) a la dreta fins arribar a la fita abans esmentada. Després seguir les marques vermelles. Desconeixem l’estat d’aquesta pista.
En ambdós itineraris s’ha de tenir en compte, si es va en vehicle, que la tanca del restaurant que hi ha al costat del túnel de Collcardús estigui oberta.

La primera notícia data de l'any 1973 en que és explorada per membres de l'aleshores delegació de la SIS – CET a Olesa de Montserrat.

topo 0: Cova de les Tres Boques

foto 0: Cova de les Tres Boques

1. Morera, Jaume; Germain, Josep (1981).- “Nota sobre tres cavitats al Turó del Ros”. SIS (8): 47- 55 / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (23): 287- 295. Centre Excursionista de Terrassa.
  • Revisió de coordenades, dades d'aproximació i fotografia, facilitades per Alfred Montserrat i Martí Romero (ERE – CEC) (maig 2015)