Cova de la Solana de Ca la Torre

Petita cova a la solana de Ca la Torre, Pratdip

Una boca de 6x5 metres ens situa davant un ressalt de 1,70 metres d'alçada que cal remuntar, seguit d'un altre ressalt de 0,30 metres, on ens trobem amb una curta galeria de 4 metres on acaba la cavitat. Per les característiques que presenta hauria estat utilitzada com aixopluc, així mateix, trobem dues minses covetes situades a uns pocs metres d'aquesta cova, tant en la part N com en la part S, totes elles arranjades amb petits murs.
  • Municipi: Pratdip
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Serra de Llaberia - Colldejou
  • Última revisió: 2019-10-27 05:33:09

Situada a la Solana de Ca la Torre, a la part baixa del vessant S del Puig del Marquès.
El camí més factible és des de la carretera T-310 de Mont-roig del Camp a Pratdip, per l'accés a la urbanització les Planes del Rei que és troba en el quilòmetre 24,250.
Vuitanta metres abans d'arribar a les primeres cases, i a la cruïlla de l'avinguda de Pratdip amb el carrer de la Magnòlia, girarem 180 graus a la dreta per un camí asfaltat en pujada que quan arriba al pla cal seguir la pista principal on de seguida s'acaba la zona asfaltada. Des del punt on hem fet el gir de 180 graus, recorrerem 450 metres on trobarem una desviació que seguirem per la dreta, als 750 metres des de l'inici trobarem una nova desviació que seguirem per l'esquerra, al cap de pocs metres es tornen a trobar ambdues pistes, però la de la dreta està en mal estat. Als 960 metres des de l'inici trobarem una nova desviació que seguirem per l'esquerra, als 1.230 metres de l'inici una nova desviació que seguirem per la dreta i als 1.730 metres de l'inici deixarem el vehicle per seguir a l'esquerra per una pista molt malmesa, aquesta la seguirem fins que s'acaba, en que haurem recorregut 2.420 metres des de l'inici. En aquest punt ens atansarem al vessant del barranc buscant el millor pas per baixar fins el llit d'aquest, un cop al fondo del barranc remuntarem aquest uns 90 metres on trobarem la cova.

Sembla que era coneguda d'antic i molt probablement utilitzada d'aixopluc quan encara es treballaven els bancals en terrasses que hi trobem abandonats als marges del barranc.

topo 0: Cova de la Solana de Ca la Torre

foto 0: Cova de la Solana de Ca la Torre
foto 1: Cova de la Solana de Ca la Torre
foto 2: Cova de la Solana de Ca la Torre
foto 3: Cova de la Solana de Ca la Torre

• Totes les dades, coordenades, situació, topografia i fotografies han estat facilitades per Francesc Rubinat (ERE-CEC) i Juli Serrano (SIE-CEA).