Espeleo World

Avenc de la Solana de Ca la Torre

Avenc d'uns 30 m. de fondària a Pratdip (Baix Camp)

Cavitat d'estructura tectònica, a la que es penetra per un pou d'uns 10 metres de fondària. A la seva base s'inicien unes galeries en fort pendent i alguns ressalts entre blocs que permeten arribar a una fondària d'uns 30 metres aproximadament.
Segons sembla existeix a pocs metres una altra boca, però desconeixem si comunica o no amb l'avenc.
No disposem de topografia.

• Municipi: Pratdip
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Serra de Llaberia - Colldejou
  • Última revisió: 2013-01-27 14:06:29

A la Solana de Ca la Torre, part baixa del vessant S del Puig del Marquès.
L'accés es pot fer des de poc després del km. 24 de la carretera de Mont-roig del Camp a Pratdip, per l'accés a la urbanització les Planes del Rei. En el moment d'arribar a les primeres cases, cal girar a la dreta i seguir per la pista, passar pel Mas d'en Pinyol i més endavant, en una corba que es troba en un marcat coll, deixar el cotxe i seguir a peu per una pista en molt mal estat a l'esquerra. Aquesta pista acaba bruscament i poc abans, en l'última corba, cal baixar al proper torrent i remuntar el vessant contrari. Al poc de baixar de la pista es pot apreciar, si la vegetació actual ho permet, la clivella de la primera boca.
Coordenades molt aproximades.

Les úniques i escasses dades que es disposen són les donades per la SIE – CE Àliga que el van explorar el novembre del 1972. Es va fer una topografia però mai es va arribar a passar a net i es va perdre.
Uns 30 anys més tard, l'amic Floren Fadrique (SIE – CEA) en una de les seves sortides de recerca biospeleològica, el va poder localitzar i visitar-lo, tot facilitant-nos les dades de situació que acompanyem.

Topos

Media

Biblio

1. Borràs, J.; Miñarro, JM.; Talavera, F. (1984).- Catàleg espeleològic de Catalunya. Vol. 7 (el Baix Camp, el Priorat i la Ribera d'Ebre). Políglota: 283 pp. Barcelona.
  1. Miñarro, JM.; Lázaro, P. (1977).- “Breves notas descriptivas sobre algunas cavidades de la Serra de Llaberia (Baix Camp, T).” EspeleoSie (20): 45-63. SIE del CE Àliga. Barcelona.