Avenc del Marquès

Petit avenc de 14 m. de fondària a Pratdip (Baix Camp)

Per una boca quasi triangular s'entra a un petit pou de 6 metres de profunditat, que ens situa al damunt d'un con d'enderrocs que constitueix la base d'una diàclasi de 1,20 metres d'amplada. La cavitat continua en ambdós sentits del con d'enderrocs; cap a ponent segueix uns pocs metres i acaba obstruïda per blocs. De nou a la base del pou i en direcció NNE, la galeria segueix uns 7 metres més en lleuger pendent i a partir d'aquí gira bruscament a la dreta i es pot anar descendint per l'estreta diàclasi fins a restar totalment taponada per materials clàstics.
  • Municipi: Pratdip
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Serra de Llaberia - Colldejou
  • Última revisió: 2013-01-03 14:29:50

Des de Pratdip cal sortir en direcció S pel sender de petit recorregut PR C 90 que va paral·lel a la carretera fins arribar a la capelleta de Sant Isidre. Aquí s'enfila cap a la muntanya del Marquès fins arribar al coll del Marquès. L'avenc es troba un centenar de metres al N d'aquest coll. De difícil localització degut a la vegetació existent.

Les úniques referències que tenim són les de l'exploració portada a terme per membres del GEP de l'Agrupació Excursionista Pedraforca (Barcelona) el dia 1 de novembre del 1974, encara que sembla que amb anterioritat ja havia estat explorat per espeleòlegs tarragonins o reusencs.

topo 0: Avenc del Marquès

1. Borràs, J.; Miñarro, JM.; Talavera, F. (1984).- Catàleg espeleològic de Catalunya. Vol. 7 (el Baix Camp, el Priorat i la Ribera d'Ebre). Políglota: 283 pp. Barcelona.
  1. Montserrat, A. (1979).- “Sobre algunes cavitats de les comarques del Baix Camp i Priorat”. Espeleòleg (28): 489-530. ERE del CEC. Barcelona.