Cova de la Paret Nº1

Petita cova amb 11 metres de recorregut al municipi d'Àger

Es tracta d'una antiga surgència local estructurada sobre una diàclasi de direcció NE-SO amb 11 metres de recorregut i +6 metres d'alçada.
  • Municipi: Àger
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Montsec d'Ares
  • Última revisió: 2019-01-14 06:37:59

Per la pista asfaltada que des d'Àger puja cap al coll d'Ares, en arribar als plans de Badia agafarem la pista de l'esquerra en direcció  a la font de l'Hospital i a l'antic monestir de Sant Llorenç (actualment enrunat), seguint  la pista fins el final arribarem a un gran pla situat al Sud de la Trona. Des d'aquí i pel costat Oest del pla, surt un corriol en direcció a les diverses vies d'escalada de l'anomenada paret de Catalunya. Un cop a peu de cingle només hem de seguir aquest en direcció Oest fins arribar a la cova, aquesta es troba a 200 metres abans d'arribar a la Cova Negra de Corçà, en un punt on el corriol es perd en mig d'una tartera i s'ha de pujar a una feixa on s'obre la boca, a 1'5 metres del sòl.
També s'hi pot anar per Corçà i el Mas de Carlets, en arribar a aquest últim ja veurem la boca de la Cova negra de Corçà, malauradament en l'actualitat els antics camins són perduts i s'ha d'anar camp a través.

Explorada per l'ERE del CEC el dia 1 de setembre de 1961.

topo 0: Cova de la Paret Nº1

foto 0: Cova de la Paret Nº1
foto 1: Cova de la Paret Nº1
foto 2: Cova de la Paret Nº1
foto 3: Cova de la Paret Nº1

1. Rubinat, Francesc (1982).-“Serra del Montsec” Gours (9):114-127. GEFOMA. Barcelona.
  2. Escolà i Boada, Oleguer (1970).- “Catálogo Espeleológico del Montsec”. Espeleòleg (11-12):453-541. ERE del CEC. Barcelona.
  • Coordenades i fotografies facilitades i extretes del blog (espeleodijous.cat). Post del dia 3-1-2019.