Cova de la Carrera

Cova de 134 metres a la Vall d'en Bas

La boca s'ha originat en part degut a l'excavació del torrent proper, conseqüentment  s'ha enfonsat el sostre. Des d'aquest punt d'entrada podem seguir cap el nord una vintena de metres en una galeria ascendent que acaba curullada pels sediments. Si anem vers el sud, seguirem un petit curs d'aigua durant una trentena de metres, on trobarem un ressalt de 2 metres, en aquest punt la galeria s'eixampla  i guanya alçada, més endavant trobem un pas estret, passat aquest la galeria recupera les mides anteriors per anar poc a poc reduint-se fins a tornar-se una gatera, la qual ja no deixarem fins a la sortida, la qual es fa mitjançant un pou ascendent de 2 metres. Aquesta travessia es fa seguint un pla d'estratificació i ens porta del llit del torrent fins al torrent següent. El recorregut total de la cova és de 134 metres.
  • Municipi: Vall d'en Bas, La
  • Comarca: Garrotxa
  • Unitat: Valls d'Hostoles i d'en Bas
  • Granunitat: Serralada Transversal

Anant per la carretera C-153, un quilòmetre abans d'arribar a la cruïlla amb la C-150 a la població d'en Bas, es troba una carretera a la dreta, seguint-la trobarem tot seguit una pista també a la dreta que ens portarà al Mas de Can Carrera. En aquest Mas caldrà demanar permís als propietaris per tal d'anar ala cova, ja que aquesta es troba dins dels límits de la finca, a la vegada que ens indicaran el camí de la cova. Aquesta la trobarem seguint un camí que des del Mas va pujant pels camps de conreu fins arribar a un punt on aquest travessa la riera poc abans d'arribar a una bifurcació del camí, la cova es troba sota el camí i en el marge esquerre hidrogràfic de la riera.

Les primeres referències que es tenen  son del GIE del CE Gràcia.Segons informacions facilitades a l'Espeleobloc del dia 5/7/2010, la part final de la cova a quedat plena de sediments, conseqüent-ment la travessa de la cavitat no es factible de fer-la. La travessa tenia 117 metres de recorregut mentre que el recorregut total de la cova feia 134, els quals degut a la sedimentació comentada també hauran minvat.

topo 0: Cova de la Carrera

foto 0: Cova de la Carrera
foto 1: Cova de la Carrera
foto 2: Cova de la Carrera
foto 3: Cova de la Carrera
foto 4: Cova de la Carrera
foto 5: Cova de la Carrera

Rubinat, F. (1988).- “Cova de la Carrera” Espeleosie (30) 70-71. SIE-CE Àliga. Barcelona.