Cova de la Canal del Solitari

Petita cova de 29 m. de recorregut sota el Camí Ral (Serra de l'Obac)

Per una petita boca de secció triangular es penetra en una galeria de 9 metres de llargada i que desemboca en una altra de perpendicular. A l'esquerra es pot seguir al llarg de 6 metres més, encara que amb una secció més reduïda fins fer-se impracticable. A la dreta el conducte és més ampli i al cap de 12 metres de la intersecció amb la galeria d'entrada acaba en dos conductes de petites dimensions.
  • Municipi: Vacarisses
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2013-12-19 12:59:59

Tot anant pel Camí Ral des del coll de Tres Creus i Castellsapera, abans d'arribar a l'alçada del Paller de Tot l'Any i pocs metres abans de la Canal de la Calsina (Torrent de la Font del Solitari), a l'esquerra surt un camí que va cap a Roca Salvatge. Als pocs minuts de començar la baixada d'aquest camí, a l'esquerra i arran del cingle es troba la cavitat.

Descoberta per dos membres de la SIS del Centre Excursionista de Terrassa l'abril del 1973, en el decurs d'una prospecció per la zona a la recerca d'altres cavitats.

topo 0: Cova de la Canal del Solitari

foto 0: Cova de la Canal del Solitari

Vives, Salvador (1974).- “Cova de la Canal del Solitari”. Circular del Centre Excursionista de Terrassa (153): 339-340. Terrassa