Cova de l'Espelma

Petita cova formada per una única sala a Alfara de Carles (Baix Ebre)

La boca es presenta com un estret forat que baixa 1 m de desnivell i que dóna pas a una única cambra d'uns 8 m d'amplada, 15 m de llargària i una alçada màxima de 3 m. Es poden observar algunes formacions litogèniques. També s'han pogut observar alguns rat-penats i restes òssies d'animals, calcificades.
En una visita posterior, que era un dia de pluja, es va poder observar un petit curs d'aigua que s'escolava per un estret engolidor amb possibilitats de ser desobstruït en un futur.
  • Municipi: Alfara de Carles
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Port, el
  • Última revisió: 2020-12-07 11:20:41

Abans d'arribar al poble d'Alfara de Carles surt un trencall a l'esquerra que porta al nucli del Toscar. Aquí, cal seguir el camí que puja al coll de Morera i en aquest punt, girar a l'esquerra per prendre el camí de la Cova Pintada d'Alfara. Seguint aquest camí i després de passar una torre d'alta tensió, a mà dreta del sender i visible des d'ell, hi ha un tall a la paret. Dins d'aquest tall hi ha una petita concavitat que no profunditza, però a uns 5 m d'ella es troba la cova.

Localitzada el novembre de 2020 per Joan Ramírez (CE Dinàmics, la Ràpita). En el seu interior es va trobar una espelma, signe inequívoc d'una visita anònima anterior. Durant la segona visita es van trobar restes de tres espelmes més.

topo 0: Cova de l'Espelma

foto 0: Cova de l'Espelma
foto 1: Cova de l'Espelma
foto 2: Cova de l'Espelma
foto 3: Cova de l'Espelma
foto 4: Cova de l'Espelma
foto 5: Cova de l'Espelma

• Totes les dades i fotografies han estat extretes de wikiloc: Cova de la Vela i del Caos (Joan Ramírez, 28-11-2020). Més fotografies al Facebook del CE Dinàmics, la Ràpita.
  • Croquis facilitat per Marcos Carbó (Chusa) del CE Dinàmics (la Ràpita)