Cova d'en Ximet

Cova de 32 metres de recorregut a Margalef.

La cova està habilitada amb una passarel·la de fusta que ens introdueix en una galeria de 18 metres de longitud formada per grans blocs per on discorre el torrent que baixa pel barranc de Sant Salvador, en aquest punt fa un saltant de 5 metres molt espectacular.
És evident l’origen clàstic de la cavitat. Per diferents llocs del sostre, entre les separacions dels grans blocs, la cova rep la il·luminació natural.
A la dreta trobarem una galeria de 14 metres que està parcialment inundada per una petita presa que facilita la captació d’aigua.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2017-08-26 04:21:49

Des de Margalef per la carretera T-713 s’ha de creuar el pont sobre el riu Montsant, trobarem una bifurcació, hem d’agafar la carretera que surt a l’esquerra que puja a en direcció a l’ermita de Sant Salvador.
La cova la trobem a uns 2 km del pont, a mig camí de l’ermita, en una desviació a l’esquerra, on trobarem un ampli aparcament. La zona s’habilitat com un espai recreatiu integrat a l’entorn, amb taules de pícnic, també trobarem un dipòsit d’aigua de proveïment a Margalef.

Cavitat coneguda d'antic. Fa pocs anys s'ha habilitat la cova i el seu entorn en un lloc de lleure.

topo 0: Cova d'en Ximet

foto 4: Cova d'en Ximet
foto 5: Cova d'en Ximet
foto 6: Cova d'en Ximet

• Totes les dades, coordenades, topografia i fotografies, han estat extretes del web (www.geb.cat) del Grup Espeleològic de Badalona. Post del dia 02-05-2017. Participants Ana Ruiz, Estefania Cuenca, Francesc X. Samarra, Josep Cuenca.