Cova de Bestral

Cova obrada de 22 metres de recorregut a Margalef.

Es tracta d'una gran balma, on el seu frontal es troba tancat per un mur de pedra. A l'interior s'hi accedeix per la part esquerra del mur; per la part dreta d'aquest hi ha un altre accés, però la vegetació impedeix el pas. Un cop a l'interior de la balma trobem un gran bloc que ocupa bona part de l'espai. Passant per la part esquerra del bloc, al final d'aquest trobem una petita i amplia sala però de sostre baix (1 metre de mitjana), on hi trobem algunes columnes estalagmítiques, també a la part dreta de la sala s'ha format una barrera estalagmítica que impedeix l'accés a un espai que s'observa al darrera, tota la formació es troba en un estat bastant avançat de descalcificació.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2017-11-17 14:15:29

Des de l'àrea recreativa de l'ermita de la Mare de Deu de la Foia, surt una pista que es dirigeix al collet del Ros i que està tancada, a l'alçada del cadenat seguirem a l'esquerra per un sender que remunta fins enllaçar novament amb la pista. En arribar al collet del Ros seguirem a l'esquerra per un sender que ens durà fins el mas Serrador, (no es tracta d'un mas, si no d'un abric obrat), en aquest punt seguirem a la dreta en direcció E, per un sender on de seguida trobarem un ressalt de roca força inclinat, que en cas d'estar el terreny mullat és aconsellable posar-hi un tros de corda, de seguida deixarem el sender i ens desviarem a la dreta per un corriol força desdibuixat, el qual va seguint una antiga feixa de conreu. El corriol acaba als pocs metres davant d'una espessor de vegetació, entre mig d'aquesta hi ha un pas en direcció a la paret que ens dóna accés a la cova de Bestral.

Cavitat coneguda des de temps immemorials.

topo 0: Cova de Bestral

foto 0: Cova de Bestral
foto 1: Cova de Bestral
foto 2: Cova de Bestral
foto 3: Cova de Bestral
foto 4: Cova de Bestral
foto 5: Cova de Bestral
foto 6: Cova de Bestral

• Totes les dades han estat aportades per espeleoíndex.