Cova Aurea

Cova de 53 metres de recorregut a la Morera de Montsant.

L'entrada en forma de ressalt d'uns 4 metres es pot baixar en oposició, si bé es millor instal·lar un bocí de corda. A baix, una petita saleta s'ens presenta plena d'esquerdes de les quals només una gatera és penetrable i dóna pas al mig d'una sala llarga, a la dreta baixa en forma de pendent de graves, a l'esquerra la sala té més recorregut, la concreció abunda en forma de columnes i gours fins arribar a un laminador que es fa impracticable.
Prop de la gatera d'entrada, un laminador dóna accés a una saleta lateral amb una gran columna central i darrere d'aquesta, un pas estret puja uns metres fins quedar obstruït.
  • Municipi: Morera de Montsant, La
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2016-05-22 05:52:40

L'aproximació més senzilla és pel grau de Sant Joan, que surt de l'ermita de Sant Joan de Codolar i puja fins al pla del Moloner, un cop allí cal seguir caminant a l'esquerra en direcció al grau del Carabassal fins arribar a la vora del cingle, damunt d'on passa el camí, hi ha un rotlle d'alzines i enmig la boca de la cova.

Explorat pel GELL pels voltants del 1997.

topo 0: Cova Aurea

1. Farrús,M.;Satorra,A.;Pérez,Ll.(1999).-Resultats de les campanyes del grup espeleològic lleidatà a la serra del Montsant. Anys 1995-1997. El Montsant” Grallera (5):5-44. GELL-CE Lleida.
  • Revisió de coordenades facilitades per Joan Pallisé (Montblanc)