Cova àfrica

Petita cavitat de 8 m de fondària a Tivenys (Baix Ebre)

Entre tres blocs, s'obre la boca de la cavitat, desobstruïda per al seu accés. Per una gatera de reduïdes dimensions i a meitat de la mateixa, trobem la continuació a mà esquerra per un forat selectiu i arrampat amb sorra al terra, el qual ens aboca a una finestra penjada. Desgrimpem el ressalt de 3,5m i arribem a la Sala Fantasia, la sala amb més volum de la cavitat i decorada per grans estalactites que arriben a uns 30 cm del terra. D'aquesta sala surt una gatera que acaba curullada per blocs.
  • Municipi: Tivenys
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Serres de Cardó i del Boix
  • Última revisió: 2019-11-16 14:26:46

Sortint del poble de Tivenys direcció Benifallet a 2,5km agafarem un entrador a la dreta direcció NE senyalitzat com Partida de Foix. Continuarem pel camí formigonat fins arribar a la part baixa de Santos (Creu de Santos), a partir d’aquí el camí passa a ser pista de terra en bon estat, continuarem per ella fins arribar a un revolt tancat a la dreta on hi ha espai per deixar els cotxes, aparquem i continuem a peu. Agafarem una sendera fitada poc marcada que progressa paral·lela al Barranc de Raudó i que en menys de 15 minuts baixa al fons del barranc, on es troba l'Avenc Boca de Foix.
Remuntant el barranc per la dreta hidrogràfica i direcció N, a uns 50 m de l'avenc, creuarem el barranc, pujarem per un roquer entre les dos barrancades en direcció NE uns 250 m i a la part alta del cingle trobarem Cova Mansebo. A 50 m direcció NE, a la part dreta del cingle, entre tres blocs està l'entrada a Cova Àfrica.

Descoberta per Juan Miguel Ramón el dia 5 de gener de 2019, qui va detectar corrent d'aire entre uns blocs i va desobstruir la boca per poder accedir-hi. El cap de setmana següent (13/01/19) inicien les exploracions Juan Miguel, Carlos Cantero, Tomas Brull, Adrià Rebull, Esther Quirós, Santi Higins i Tonet Piñol. Revisades totes les incògnites donen per conclosa l'exploració.
Visitada el 25-5-2019 per Vicent Barraquet, Sarai Ramirez i altres companys que van fer els treballs de topografia i catalogació.

topo 0: Cova àfrica

foto 0: Cova àfrica

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: undergroundadadventure.cat (Facilitada per Vicent Barraquet, Tortosa). Apunt del 5-6-2019