Avenc de Boca de Foix

Interessant avenc de 37 m. de profunditat a Tivenys (Baix Ebre)

Per una petita boca arrodonida (on creix un margalló a respectar), es penetra en un pou que als 5 metres es veu accidentat per un replà format per un gran bloc encastat entre les parets i cimentat per concreció. A partir d'aquest punt, s'inicia un bonic i aeri descens de 25 metres fins a la base del pou, ocupada en el seu centre per productes clàstics de bones dimensions. A banda i banda de l'esmentada base s'obren sengles conductes descendents que es poden baixar amb atlètiques desgrimpades i en un d'ells s'arriba al punt de màxima fondària de l'avenc.
  • Municipi: Tivenys
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Serres de Cardó i del Boix
  • Última revisió: 2019-11-17 06:55:06

Sortint del poble de Tivenys direcció Benifallet a 2,5km agafarem un entrador a la dreta direcció NE senyalitzat com Partida de Foix. Continuarem pel camí formigonat fins arribar a la part baixa de Santos (Creu de Santos), a partir d'aquí el camí passa a ser pista de terra en bon estat, continuarem per ella fins arribar a un revolt tancat a la dreta on hi ha espai per deixar els cotxes, aparquem i continuem a peu. Agafarem una sendera fitada poc marcada que progressa paral·lela al Barranc de Raudó i que en menys de 15 minuts baixa al fons del barranc, on es troba l'Avenc Boca de Foix.

Durant les múltiples campanyes que el GIE del Club Excursionista de Gràcia va portar a terme a la Serra de Cardó durant les dècades de 1960 i 1970, van ser informats a Tivenys de l'existència, entre d'altres, d'aquest avenc, el qual van explorar el gener de 1971.
Durant els anys 1980 era una cavitat visitada tot sovint per l'Espeleo Club Tortosa en els seus cursos d'iniciació.
El 2019, Vicent Barraquet fa una nova topografia on s'ajusta la cota de fondària.

topo 0: Avenc de Boca de Foix

foto 6: Avenc de Boca de Foix
foto 7: Avenc de Boca de Foix
foto 8: Avenc de Boca de Foix

Cavitat sense bibliografia específica coneguda
  • Coordenades, altres dades i fotografies facilitades per l'EC Tortosa
  • Topografia GIE reproduïda d'una còpia que es conservava al desaparegut Arxiu Eugeni Marigot.
  • Topografia i fotografia 2019 extretes del web: undergroundadventure.cat (Facilitada per Vicent Barraquet, Tortosa). Apunt del 5-6-2019