Casa Falsa del Sitjar

Cova de 28 metres de recorregut a Camprodon.

La cova presenta un desenvolupament de 28 metres, sobre l'eix O10N, amb una amplada màxima de 8 metres i una altura de 7 metres. El sòl és constituït per argiles i petits productes clàstics, observant-se una major importància del procés reconstructiu, a la zona E de la cavitat.
  • Municipi: Camprodon
  • Comarca: Ripollès
  • Unitat: Alta Garrotxa
  • Última revisió: 2016-01-07 15:07:24

Des de Camprodon ens dirigirem fins el Sitjar, continuarem per la pista passant pel costat de l'església de Sant Bartomeu del Sitjar, i anirem al rec que baixa de la casa del Seguer. Dins del rec i a sota nostre, entre uns 80 i 100 metres tenim la Cova o Casa Falsa del Sitjar.
Baixarem pel camí conegut com el de tota la vida; uns 20 metres abans de trobar el rec, trobarem una pedra molt grossa al costat del camí per la cara sud, seguirem uns tres metres pel costat del filat en direcció al rec. Trobarem un passant en el filat, cal creuar-lo i seguir uns tres metres el camí de pla, després cal baixar a trobar un petit replà que es veu a sota nostre (cara sud), sempre al costat del rec per la cara oest. Creuarem el petit pla, de seguida, per la cara est veurem una entrada que ens porta al rec, el creuarem i pujarem una petita roca (cara sud), la baixarem (els boixos marquen el camí). Només baixar la roca trobem l'altre camí que hi ha per baixar. Girarem a l'oest i entrarem al rec. Davant nostre hi ha la cascada, la pujarem fins als seus peus, i baixarem a l'altre costat de rec. Davant nostre per l'oest ja tenim la cova o casa falsa del Sitjar.
Coordenades molt aproximades.

Coneguda des de temps immemorial, en Font i Sagué ja cita la Cova del Sitjar el 1897 en el Catàlech Espeleològich de Catalunya.
En Joaquim Montoriol l'explora i topografia el 26 d'agost de 1961.

topo 0: Casa Falsa del Sitjar

1. Borràs,J;Miñarro,JM;Talavera,F.(1980).-”el Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):55-56. ed. Políglota. Barcelona.
  2. Font i Sagué, N.(1897).-”Catàlech Espeleològich de Catalunya”. Butlletí CEC (26):107-112. CE Catalunya. Barcelona.
  3. Montoriol, J.(1961).-”La Casa Falsa del Sitjar”. Circular CMB (oct-nov):201-202.
  • Wikiloc. Ruta “Sant Pau de Seguries-Sant Bartomeu del Sitjar-Cova o Casa Falsa del Sitjar-el Remei-la Ral”. Text de Jordi Freixa Sala, modificat.