Balma Roja de Vilacireres

Balma de 5 metres de recorregut a Guixers (Solsonès).

Té uns 4 a 5 metres de fondo i s'obre al llarg d'uns 15m amb una visera bastant alta i solejada. El terreny es conglomerat amb una beta de arenisca o gres amb pla inclinat capbussant-se al nord. La roca de sota és de color roig. A uns 50 metres per sobre un esperó amb molt bona vista sobre el torrent de Vilacireres. Només hi trobarem cagarades de cabrit.
  • Municipi: Guixers
  • Última revisió: 2014-12-31 12:35:00

Partint de Sant Llorenç de Morunys, per la carretera local L-4241, un cop passat el km 39, per l'esquerra, entrarem a la vall del riu de Valls. Passarem per la parròquia de Guixers, continuarem per la carretera asfaltada passant tots els prats herbats. A partir d'aquí començarem a pujar al costat del torrent de la Corriu, en direcció nord-oest. Més amunt deixarem el camí que puja a la Corriu i continuarem per la dreta en pujada fins a trobar, a la dreta, un camí forestal amb un cartell informatiu de la Torre de la Corriu.
Deixarem el cotxe en un espai a l'esquerra de la carretera, i continuarem a peu pel camí, tot planejant. Més endavant el camí baixa una mica per travessar un torrent i després pujarà fins a la Torre de la Corriu.
Continuarem pel camí, en la mateixa direcció, ara en lleugera pujada fins a la carena; un cop a dalt baixarem sense perdre la carena per un corriol fins a la punta, on trobarem un panell informatiu. Aquest punt té una gran visió panoràmica de la vall del riu de Valls, amb el seu molí a sota mateix.
En direcció nord, baixarem per un corriol fressat amb fort pendent seguint una llarga diagonal.
Davant nostre tenim els cingles o Llitzes de cal Pelegrí, on trobarem les diferents balmes repartides en diferents estrats o nivells estratigràfics.
Més avall travessarem una rasa i passarem per sota mateix de la balma Roja de Vilacireres, aquesta està situada per sobre el caminet que va del molí de la Corriu fins al Pont Quebradís, sota unes cingleres petites. A la vessant dreta del torrent de Vilacireres a uns 10´a peu del torrent pel corriol senyalitzat que puja del torrent de Vilacireres i va la Torre de la Corriu.
Coordenades aproximades sense gaire precisió.

Coneguda des de temps immemorial.

topo 0: Balma Roja de Vilacireres

foto 0: Balma Roja de Vilacireres
foto 1: Balma Roja de Vilacireres
foto 2: Balma Roja de Vilacireres

• Catalunya Subterrània. Blog de Jordi de Valles, post del dimecres 29 d'octubre de 2014. “cavitatsdecatalunya.blogspot.com.es”. Dades arxiu Salvador Codina.