Balma Nº2 de la Fou

Petita balma al paratge de la Fou (Sant Martí de Tous, Anoia)

La balma té unes dimensions màximes de 13 metres d’amplada per de 5 de fons i 4,50 metres d’alçada.
  • Municipi: Sant Martí de Tous
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Anoia, l'
  • Última revisió: 2016-07-03 14:09:19

Des del poble de Sant Martí de Tous continuarem pel carrer de la Fou fins la sortida del poble, creuarem el pont de sobre la riera de Tous, continuarem, sempre, per la pista principal direcció SO, deixarem vàries desviacions, passarem per la torre de l’Aubereda, aquí agafarem un trencall a la dreta continuant fins a on la pista travessa la riera, aquí deixarem el cotxe, continuarem per un corriolet que ens portarà a un mirador on es veu el saltant de la Fou.
Des d’aquí un petit sender baixa al fons del torrent on anirem trobant les balmes de la Fou i la cova del Diable
Descendirem pel camí fins arribar al llit del torrent, el creuarem i la primera cova que trobarem serà la cova del Diable. Seguint riera amunt, al peu del Saltant de la Fou es troba la gran balma de la Fou. Pocs metres cap a ponent, envoltada per la vegetació, es troba aquesta de menors dimensions.

Coneguda des de temps immemorials.

topo 0: Balma Nº2 de la Fou

foto 0: Balma Nº2 de la Fou

• Totes les dades, topografia GEB i fotografies han estat extretes del web del Grup d'Espeleologia de Badalona: geb.cat (Apunt del 16-3-2016). Autors: J. Cuenca i F. X. Samarra (GEB)