Balma de la Fou de Sant Martí de Tous

Coneguda i espectacular balma al paratge de la Fou (Sant Martí de Tous, Anoia)

Aquesta balma té unes dimensions màximes de 60 metres d’amplada per 10 metres de fons i 15 metres d’alçada. Al seu extrem E, s’obre una galeria de 3 metres de longitud.
  • Municipi: Sant Martí de Tous
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Anoia, l'
  • Última revisió: 2016-07-03 14:16:30

Des del poble de Sant Martí de Tous continuarem pel carrer de la Fou fins la sortida del poble, creuarem el pont de sobre la riera de Tous, continuarem, sempre, per la pista principal direcció SO, deixarem vàries desviacions, passarem per la torre de l’Aubereda, aquí agafarem un trencall a la dreta continuant fins a on la pista travessa la riera, aquí deixarem el cotxe, continuarem per un corriolet que ens portarà a un mirador on es veu el saltant de la Fou.
Des d’aquí un petit sender baixa al fons del torrent on anirem trobant les balmes de la Fou i la cova del Diable
Descendirem pel camí fins arribar al llit del torrent, el creuarem i la primera cova que trobarem serà la cova del Diable. Seguint riera amunt, al peu del Saltant de la Fou es troba la balma. En èpoques de pluja, la riera supera aquest saltant originant una bonica cascada.

Coneguda des de temps immemorials.

topo 0: Balma de la Fou de Sant Martí de Tous

foto 0: Balma de la Fou de Sant Martí de Tous
foto 1: Balma de la Fou de Sant Martí de Tous

• Totes les dades, topografia GEB i fotografies han estat extretes del web del Grup d'Espeleologia de Badalona: geb.cat (Apunt del 16-3-2016). Autors: J. Cuenca i F. X. Samarra (GEB)