Balma del Segarra

Balma obrada a la rasa de Puitdeponç (Lladurs).

Es tracta d'una balma obrada dividida en dues cambres, separada per una columna de la mateixa roca. Té una amplada de 16 metres, una alçada mitja de 3 metres i 4 metres de fons.
  • Municipi: Lladurs
  • Última revisió: 2016-12-30 12:30:54

Està situada al vessant esquerre de la rasa de Puitdeponç, sota una cinglera, al final de la carena de la serra Alta, al N, de la casa de Torrenteller, i al S, de la roca del Pouet.
Per arribar-hi caldrà sortir de l'Hostal del Vent, a la carretera LV-4241 de Solsona a Coll de Jou. Baixarem per un corriol que passa pel costat de la bassa que hi ha davant de l'hostal mateix, pel vessant dret de la capçalera de la rasa. En la primera cruïlla, baixarem per l'esquerra fins travessar la rasa de Torrenteller. Seguirem baixant pel vessant esquerre pel costat de la tanca fil-ferrada, tornarem a creuar la rasa i baixarem fins una altra cruïlla. Seguirem recte, deixant el corriol de l'esquerra, i travessarem un petit torrent en una frondosa obaga. Continuarem en lleugera pujada pel vessant de l'obaga, i cada cop el sender ens oferirà una gran visió del barranc de Torrenteller. Travessarem dos petits torrents, passarem una petita collada en un esperó, amb una petita agulla d'uns 8 metres d'alçada, situada a sota.
Baixarem pel costat d'una paret de roca fins arribar a un camí forestal. Pujarem pel camí i, planejant, arribarem a una cruïlla, trobant el camí forestal que baixa de la banda de la rasa de Puitdeponç. Baixarem per l'esquerra, i sense deixar el camí principal, obviant els altres camins secundaris, arribarem a un pas metàl·lic de vaques. A partir d'aquí seguirem uns metres més, girarem a la dreta, travessarem la carena i seguirem un viarany, passarem per sota de la tanca de filferro pel lloc més adient, i continuarem pel costat de la paret passant per la rua (camí entre dos cingleres), fins arribar a la balma.
Coordenades sense gaire precisió.

Coneguda d'antic a la zona. Va estar habitada, encara hi ha clavada una estaca per penjar-hi algun estri pel foc.

topo 0: Balma del Segarra

1. Codina, Salvador.(2003).-”Balma del Segarra de Torrentallé”. Corriol (129):10-11. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):359-360. EC Gràcia/FCE.