Balma del Clop

Gran balma a la Ribera Salada (Lladurs).

Es tracta d'una gran balma que s'ha anat obrint per erosió de les aigües de la Ribera Salada al seu pas,per aquest punt, on les arenisques han estat més fàcilment erosionades que els conglomerats que li fan de sostre.
  • Municipi: Lladurs
  • Última revisió: 2016-12-06 13:02:34

Sortirem de Solsona per la carretera C-26 en direcció a Castellar de la Ribera, passat el quilòmetre 101 ens desviarem a la dreta per la carretera LV-4011 en direcció a Cambrils. En passar el pont del Clop, deixarem el vehicle en l'aparcament de la gravera. Seguirem a peu en direcció N, pel corriol que passa al costat d'una casa en ruïnes, al marge dret hidrogràfic de la Ribera Salada, anirem pujant per aquesta banda de la Ribera, per sobre mateix del cingle. Travessarem un petit torrent i continuarem pujant fins al cap de la carena, on el corriol canvia de direcció cap a ponent, en el punt més alt del cingle i que la Ribera es fa més ampla, oferint una esplèndida vista sobre la vall de la Ribera Salada. En aquest punt estem situats sobre mateix de la gran balma del Clop.
Continuarem el corriol en direcció NO, baixant amb molta precaució i orientació per una petita canal fins el barranc del torrent Pregó, travessarem el torrent i continuarem pel marge esquerre del torrent, seguint el corriol fins la Ribera mateix. Per acabar d'arribar a la balma, seguirem Ribera avall pel marge dret i pel lloc millor, segons l'estat de la Ribera, perquè pot canviar d'un any a l'altre. Caldrà fer una petita grimpada en el tram final per pujar a la balma. El recorregut es fa en una mitja hora.

Coneguda de temps immemorial.

topo 0: Balma del Clop

1. Codina, Salvador.(1999).-”Balma del Clop”. Corriol (113):12-13. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):297-298. EC Gràcia/FCE.