Balma de la Font del Bassi

Balma a la base del cingle de la serra Plana (La Febró)

Es tracta d'un interessant lloc amb unes característiques càrstiques força curioses. En primer lloc tenim la font del Bassi, l'aigua de la qual prové del degotall d'una colada estalagmítica a la paret. A 5 metres a l'O, s'obre la balma de 6,50 metres de fons, oberta en calcàries margoses, mentre que a 5 metres al costat E, trobem unes minúscules balmes on just 5 metres pel damunt i trobem una enorme marmita de 3,5x3,5x2,10 metres on s'hi arriben a embassar fins a 25 metres cúbics d'aigua, no descartem que aquesta marmita tingui alguna relació amb la font.
  • Municipi: Febró, La
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2019-09-29 10:38:20

Des de Capafonts, seguirem la carretera TV-7041 en direcció a Prades, a l'alçada del quilòmetre 25,360 ens desviarem a l'esquerra per seguir la pista que es dirigeix als Motllats, després de recórrer 1,22 quilòmetres en el Pla de l'Ermitanet trobarem una cabana a la dreta, mentre que a l'esquerra hi han uns camps envoltats d'una xarxa metàl·lica. Seguirem la pista durant 230 metres des de la cabana, on trobarem a l'esquerra lloc per aparcar i a la dreta uns indicadors per anar a la Febró pel barranc de la Cova del Corral. Seguirem el sender durant 250 metres que ens permet davallar la cinglera fins arribar a la Font del Bassi, la balma es troba 5 metres a l'O de la font.

Balma coneguda d'antic.

topo 0: Balma de la Font del Bassi

foto 0: Balma de la Font del Bassi
foto 1: Balma de la Font del Bassi
foto 2: Balma de la Font del Bassi
foto 3: Balma de la Font del Bassi
foto 4: Balma de la Font del Bassi

• Totes les dades, coordenades, situació, topografia i fotografies ha estat facilitades per Francesc Rubinat (ERE-CEC) i Juli Serrano (SIE-CEA).