Avenc de la Vila

Avenc de 16 metres de fondària al barranc de la cova del Corral, La Febró

Una boca d'1,66X0'47 metres dóna accés a un pou de 5,57 metres, a la base trobem una rampa descendent al final de la qual la galeria gira a l'esquerra i segueix gairebé plana fins el final. La galeria en si és una gran esquerda que en la major part del seu recorregut té al voltant d'1 metre d'amplada, a la part final va minvant fins a fer-se impenetrable, en part degut a les colades que hi ha a les parets, encara que força descalcificades.
L'alçada de l'esquerda va variant en tot el recorregut, en alguns punts el sostre no s'arriba a veure. El desnivell total és de -16,50 metres i el recorregut de 80 metres.
  • Municipi: Febró, La
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2019-11-23 15:36:20

Si és va des de Capafons cal seguir la carretera TV-7041 en direcció a Prades, a l'alçada del quilòmetre 25,360 ens desviarem a l'esquerra per seguir la pista que es dirigeix als Motllats, després de recórrer 1,22 quilòmetres en el Pla de l'Ermitanet trobarem una cabana a la dreta, mentre que a l'esquerra hi han uns camps envoltats d'una xarxa metàl·lica. Seguirem la pista durant 230 metres des de la cabana, on trobarem a l'esquerra lloc per aparcar i a la dreta uns indicadors per anar a la Febró pel barranc de la Cova del Corral. Seguirem el sender passant per la font del Bassi, després de recórrer uns 710 metres, trobarem a l'esquerra del camí un arbre amb una ratlla de pintura groga a l'alçada dels ulls, i a la base del arbre una petita fita, des d'aquest punt caldrà remuntar el vessant dret uns 25 metres d'alçada per arribar a la boca de l'avenc.
També es pot accedir més fàcilment des del cementiri de la Febró, i seguir el sender que remunta el barranc de la Cova del Corral, al cap d'un recorregut de 700 metres arribarem al punt abans esmentat on es troba l'arbre que serveix de referència, en aquest cas l'arbre el trobem a la dreta.

Cavitat inèdita, és va localitzar la boca el dia 26-09-2019 per membres de la SIE-CEA i l'ERE-CEC mentre és cercava la cova de la Vila. No és fins el 21-11-2019 que hi tornen per explorar-la i realitzar tasques de catalogació.

topo 0: Avenc de la Vila

foto 11: Avenc de la Vila
foto 12: Avenc de la Vila
foto 13: Avenc de la Vila

• Dades inèdites, Coordenades, topografia i fotografies facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).