Balma de Centenelles

Allargada balma a Castell de l'Areny (Berguedà)

La balma té unes dimensions de 60 m de longitud per 4 m de fons i 1,80 m d'alçada màxima. La balma conserva restes de murs de pedra seca el que indica que ha estat utilitzada com refugi i/o cort en altres temps.
  • Municipi: Castell de l'Areny
  • Comarca: Berguedà
  • Unitat: Catllaràs - Rasos de Tubau
  • Última revisió: 2021-01-12 10:57:22

Sortirem del poble de Vilada per una pista que surt a l'esquerra de la carretera, que puja direcció N. El camí que seguirem és l'antic camí de la Clusa, trobarem diverses desviacions, nosaltres seguirem sempre el camí principal fins que arribem a Sant Romà de la Clusa, agafarem una desviació a la dreta, el camí ens porta al Ras de Clarent, aquí deixarem el vehicle, per seguir a peu, continuarem a la dreta de la pista direcció al cingle que tenim als nostres peus, trobarem unes roques anomenades els Altars, just a sota trobarem la balma de Centenelles, molt visible.

Coneguda des de temps remots. El juny de 2016, membres del GE Badalona la visiten i fan els treballs de catalogació.

topo 0: Balma de Centenelles

foto 0: Balma de Centenelles
foto 1: Balma de Centenelles
foto 2: Balma de Centenelles

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 12-10-2020. Dades: Josep Cuenca i Xavier Samarra (GEB)