Avenc de l'Areny

Avenc de 65 metres de fondària a Castell de l'Areny.

Es tracta d'una gran escletxa oberta en el mateix sentit del diedre exterior, formant així l'avenc, amb les dues branques laterals en forma sempre de diàclasi, ambdues finalitzen a -38 metres de fondària.
Per arribar a la cota -21 s'ha d'anar desgrimpant fins trobar les galeries esmentades. La de direcció E, després d'alguns passos estrets i petits ressalts arriba a -38 metres.
La de direcció O, comença amb un pou de 20 metres, i a la seva base continua per una estreta diàclasi de 70 metres de recorregut, arribant així a la cota de màxima fondària de l'avenc, a -65 metres.
  • Municipi: Castell de l'Areny
  • Comarca: Berguedà
  • Unitat: Catllaràs - Rasos de Tubau
  • Última revisió: 2013-05-31 15:59:35

Cal sortir del poble de Castell de l'Areny, per la pista forestal que duu a l'ermita de Sant Romà de la Clusa; a mitja pujada del cingle que s'albira al N del poble i després d'una tartera, surt un corriol que va fins a peu de paret, concretament fins a un gran diedre triangular, en el punt més alt del qual s'hi troba l'avenc. Per assolir aquest punt, cal remuntar, per la dreta o esquerra del diedre, uns 80 metres d'alçada.
Coordenades sense gaire precisió.

Descoberta i explorada pel GIEG de l'Agrupació Excursionista de Granollers el 1979.

topo 0: Avenc de l'Areny

1. Borràs, J.; Miñarro, JM.; Talavera, F. (1980).- Catàleg Espeleològic de Catalunya. (Urgell,el Solsonès, la Segarra i el Berguedà). Vol. 5: 234 pp. Políglota. Barcelona.