Balma de Can Soteres

Allargassada balma a Castellolí (Anoia)

La balma de can Soteres té unes dimensions màximes de 32 metres de longitud per 9 de fondo i una alçada de 4 metres. Trobarem una columna estalagmítica i alguns revestiments d'estalactites incipients. Amb temperatures baixes es formen caramells i columnes en diverses filtracions d'aigua procedents del sostre de la balma.

• Municipi: Castellolí
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Anoia, l'
  • Última revisió: 2019-04-27 05:09:00

Per l'autovia A-2 en direcció a Lleida, la deixarem per la sortida del poble del Bruc, travessarem el poble per agafar l'antiga carretera que puja al coll del Bruc, aquí deixarem el cotxe i agafarem una pista de terra que surt a l'esquerra que porta a Can Soteres, seguirem fins al primer encreuament, prendrem la desviació de la dreta que ens conduirà fins a la mina de la Font del Ferro, que està molt bé senyalitzada. Continuant una mica més endavant trobarem una desviació a la dreta que ens portarà a la balma de Can Soteres, sota mateix de la pista i envoltada de vegetació.

De ben segur coneguda des de temps remots. Inèdita als catàlegs espeleològics fins que membres del GE Badalona la van visitar el 25-8-2018 i van fer els treballs de catalogació.

topo 0: Balma de Can Soteres

foto 0: Balma de Can Soteres
foto 1: Balma de Can Soteres
foto 2: Balma de Can Soteres
foto 3: Balma de Can Soteres

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 28-2-2019. Dades: J. Cuenca i X. Samarra (GEB).