Cova del Ponç

Gran balma al bell mig de la riera de Pierola (Anoia)

Gran balma excavada en conglomerats que s'ha format sota el salt de la riera de Pierola, les dimensions màximes són, 55 metres d’amplada per 16 de fons i les dimensions de l'alçada oscil·len entre els 6 i els 8 metres.
  • Municipi: Bruc, El
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Anoia, l'
  • Última revisió: 2018-06-18 15:36:00

Sortint des de l'autovia de Lleida (A-2) direcció al poble del Bruc, agafarem el camí principal fins que trobem una desviació a l'esquerra que ens dirigeix a la zona industrial, passarem just a tocar d'una fabrica de palets, aquí trobarem una pista de terra amb direcció a can Ribera, continuarem per aquesta pista, però sense desviar-nos pel ramal que du a la casa, continuant per la mateixa pista un quilòmetre aproximadament, fins a trobar un camí a la dreta que ens conduirà a la riera de Pierola, una vegada al llit del torrent hem de remuntar la riera fins que arribem al saltant, just a sota d'aquest trobarem la cova.

Coneguda des de temps immemorials, encara que havia restat inèdita espeleològicament. Visitada el 18-3-2017 per membres de l'EC Gràcia i GE Badalona que van fer els treballs de catalogació.

topo 0: Cova del Ponç

foto 0: Cova del Ponç
foto 1: Cova del Ponç
foto 2: Cova del Ponç

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (GE Badalona). Apunt del dia 11-4-2017. Dades fitxa: Ferran Cardona (ECG) i Josep Cuenca (GE Badalona).