Cova del Fonso

Coneguda cova de 16 m de recorregut a Montserrat

Es tracta d'una balma de 35 metres d'amplada i 16 metres de fons. L'alçada a la part central és de 6 metres, que va minvant cap a l'interior, especialment cap al NO, on l'alçada mitja és d'1 metre. Hi ha diversos degotalls que són utilitzats per a recollir aigua amb uns pots de plàstic.
Els extrems de la balma queden amagats per uns grans blocs, pel que l'accés es realitza pel centre.
  • Municipi: Bruc, El
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Montserrat
  • Última revisió: 2017-02-07 07:53:57

Situats al Bruc, agafarem el carrer de les Escoles, que de seguida travessa el torrent de l'Illa i després puja fins al carrer de la Parròquia. Aquí anirem cap a l'esquerra i seguirem recte ignorant les desviacions a dreta i esquerra. Després de 1200 metres deixarem el cotxe en una petita esplanada al costat d'un camp d'oliveres. Seguirem per la pista en direcció N i al cap de pocs metres agafarem la desviació de la dreta, que de seguida es converteix en un camí. Passarem prop del Timbaler i seguirem paral·lels al cingle fins que arribarem al llit del torrent dels Pallers, on fàcilment trobarem la cova, al lloc anomenat la Raconada. El recorregut a peu és de poc més de 900 metres.
En el punt on es troba la balma s'inicia la zona d'escalada (amb multitud de vies) coneguda com el Vermell del Xincarró.

Coneguda des de temps immemorial.

topo 0: Cova del Fonso

foto 0: Cova del Fonso
foto 1: Cova del Fonso
foto 2: Cova del Fonso
foto 3: Cova del Fonso
foto 4: Cova del Fonso
foto 5: Cova del Fonso

• Fitxa actualitzada (febrer 2017) amb les dades, topografia i fotografies extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blospot (de Jordi de Valles). Apunt del 16 de gener del 2017. Dades: Jordi de Valles (ECG) i Genar Aymamí.