Avenc Petit del Puig Pedregós

Petit avenc de 6 m. de fondària vora l'ermita de Foix (Torrelles de Foix)

Ens trobem amb una depressió del terreny on visualitzem una entrada triangular d'uns 0,70 metres, per sobre trobem un altre accés amb una boca, 1,70×0,80 metres. Entrarem per la triangular i baixarem un r-1,60, a la base d'aquest pouet veiem que la cavitat continua en fort pendent, uns 4 metres més amb una alçada d'uns 0,40 metres, fins que queda reblerta pels rocs.

• Municipi: Torrelles de Foix
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2017-05-06 14:15:48

Des del km 4,200 de la carretera BV-2122 de Torrelles de Foix a Pontons, surt un trencall a la dreta que porta al santuari de Foix. Deixarem l'automòbil a l'aparcament del santuari, al cantó NO d'aquesta explanada i base d'un turonet anomenat el Pujolet o Puig Pedregós.
Agafarem un corriol, que haurem d'abandonar a una cinquantena de metres (trobarem un senyal d'avenc), tirarem cap a l'esquerra amunt, camp a traves, a la nostra dreta veurem una antiga cabana de pedra seca al costat d'un barranquet, creuarem aquest, aquí observarem un parell de cavitats entre blocs, no catalogables, i a la part de dalt (vessant esquerre del torrent) trobarem l'avenc del Rot. Anirem ascendint el turó cap al SE, per un caminoi, i en pocs minuts trobarem l'avenc petit del Puig Pedregós (P-2), a l’esquerra del camí.

Explorat per primer cop per la SIRE-UEC de Sants el 26 de febrer de 1989. Els seus primer exploradors el van batejar com, Avenc Petit del Puig Pedregós. Revisat per membres del GEB i CE Castellar el setembre de 2016.

topo 0: Avenc Petit del Puig Pedregós
topo 1: Avenc Petit del Puig Pedregós

foto 0: Avenc Petit del Puig Pedregós
foto 1: Avenc Petit del Puig Pedregós
foto 2: Avenc Petit del Puig Pedregós

1. Aymamí, G. (1989).- “ Contribució al coneixement espeleològic de l'Alt Penedès (13ª nota)”. Excursionisme (173): 374-377. Unió Excursionista de Catalunya. Barcelona
  • Actualització de dades, topografia i fotografies, extretes del web: geb.cat (del GE Badalona). Apunt del dia 5-12-2016: Els intrigants avencs del Pujolet (Torrelles de Foix, Alt Penedès)